تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
3 پسندیدن
تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱
بازدید
206 نفر
هدف یا اهداف پژوهش: ۱) علاقه مند کردن دانش آموزان جهت مطالعه لذت بخش ریاضی ۲) ترغیب دبیران ریاضی جهت افزایش مهارت حرفه ای خود
شیوه ی گردآوری اطلاعات: در این پژوهش از شیوه اسنادی و کتابخانه ای استفاده کرده و با ابزار کتاب و مقالات علمی تدوین شده است. و در ادامه از روش نظرسنجی برای جمع آوری اطلاعات کمک گرفته ایم.
فیش برداری: بدین ترتیب که از مطالعه کتاب ها و مقالات، ابتدا به استخراج فیش های مرتبط پرداخته شده است و پس از مطالعه دسته بندی و تفکیک فیش ها مطالب مورد نظر به دست آمده است.
پرسشنامه: جهت بررسی میزان تاثیر موثر در لذت یادگیری سه عامل درونی و سه عامل بیرونی انتخاب شد و با تهیه پرسشنامه داده های آماری مورد نیاز جمع آوری شد و میزان تاثیر آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.
نتایج پژوهش/ پاسخ پرسش پژوهش: نتایج این پژوهش نشان که در مدرسه ما، عوامل موثر بر یادگیری لذت بخش ریاضی، چندین مورد است: ۱) آموزش درس ریاضی با استفاده شکلک ها و تصاویر جذاب ۲) آموزش ریاضی در زنگ اول مدرسه به دلیل خسته نبودن ذهن دانش آموزان و یادگیری بالای آنها ۳) برخورد مناسب معلمان با دانش آموزان تنبل و یاد دادن اصولی درس ریاضی به آنها و …
پیشنهادها یا پرسش های جدید: ۱) درس ریاضی را در روزهایی قرار دهند که درس های سنگین دیگری در آن روز درس داده نشود ۲) در طول سال همواره آموزش های جدید برای تدریس بهتر درس ریاضی، به معلمان داده شود. ۳) دانش آموزان سعی کنند در کلاس درس ریاضی به خوبی به مفاهیم گفته شده توسط معلم گوش دهند و یادگیری خود را بالا ببرند.
خلاصه گزارش پژوهش صفحه ۶۹ تفکر هفتم
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هفتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟