مراحل درخواست پلمپ دفاتر در سامانه اداره ثبت شرکت ها : راهنمای پلمپ دفاتر سال 99 :
امروزه با توجه به سیستم جدید اینترنتی، افراد می توانند از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها درخواست خود را نسبت به دفاتر پلمپ اعلام نمایند. در این مقاله سعی داریم تا با راهنمای پلمپ دفاتر سال 99 ، تمامی مراحل درخواست پلمپ دفاتر را در سامانه اداره ثبت شرکتها با جزییات کامل توضیح دهیم.
اولین اقدام برای درخواست دفاتر پلمپ ، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها ( قسمت پلمپ دفاتر تجاری) است. در صورتی که متقاضی، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت باشد می بایست از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ ، ( نوع شخص متقاضی ) بخش مربوط به شخص حقوقی را انتخاب نماید.
سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید. ( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد).
بخش شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید . منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد. تاریخ پایان سال مالی نیز توسط سامانه محاسبه می شود. بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.
پس از این مرحله گزینه های دیگری برای پر شدن اضافه می شود که مربوط به آدرس محل دریافت دفاتر است. لازم است تا اطلاعات لازم برای این گزینه ها را نیز کامل نمایید. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که دفاتر پس از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان فرستاده می شود. صرفاٌ دفاتر پس از پلمب با توجه به استان/شهر مقصد و نشانی مربوط به کد پستی درج شده در ذیل برای درخواست کننده ارسال می گردد.
چنانچه شهر مورد نظر شما در قلم اطلاعاتی وجود نداشته باشد، آن شهر هنوز به سامانه مکانیزه پلمب دفاتر جاری ملحق نگردیده ، بنابراین برای درخواست دفاتر پلمب خود به روش مرسوم عمل نمایید.
در مرحله بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات، بر روی گزینه تایید اطلاعات شخص حقوقی کلیک نمایید. در غیر این صورت ، بایستی به واحد ثبتی مربوطه مراجعه نمایید. پیگیری دفاتر :
پس از مرحله درخواست پلمپ دفاتر ، در مرحله بعدی بر اساس اطلاعات وارد شده به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود. سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضای هیات مدیره را درسامانه قید نمایید. در گام بعد اسامی بقیه اعضای هیات مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و … وارد نموده و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید. در این مرحله، با مشخص نمودن عضو هیات مدیره، سمت اشخاص هیات مدیره ، مدت تصدی محدود / نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید.
سپس وضعیت حدود حق امضای اعضای هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را تعین نمایید. فرم دیگری نیز وجود دارد با عنوان دفتر مورد تقاضای شخص. در این مرحله نوع دفتر مورد تقاضای شخص، دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید. پس از طی مراحل ذکر شده، وارد صفحه تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله باید گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل درخواست پلمپ دفاتر و کلیک بر روی پذیرش نهایی، باید اصل اظهارنامه پلمپ مهر و امضا شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارکی که در ادامه ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نموده تا اداره پست، دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال کند.
پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه پلمپ دفاتر کلیک کنید. شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نموده و در انتها بر روی گزینه پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید.
بعد از ارسال مدارک، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی کرده و پس از بررسی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) اجازه پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می گردد. در این صورت متقاضیان می بایست با ورود به سامانه وجه تعیین شده را اینترنتی پرداخت نمایند. هزینه دفاتر پلمپ سال 99:
برای کسب اطلاع از هزینه دفاتر پلمپ و یا هر گونه سوال در انجام مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری و یا مشکل در راهنمای پلمپ دفاتر سال 99 می توانید با تلفن های 88323274-021 و 09120213390 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مجرب ما با کمترین هزینه و سریع ترین زمان آماده ارائه خدمات با مشاوره رایگان به تمامی نقاط ایران می باشند. نحوه درخواست پلمپ دفاتر قانونی با کیفیت 144p با کیفیت 240p با کیفیت 360p با کیفیت 480p با کیفیت 720p مراحل درخواست پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها
به موجب ماده 6 ق.ت هر تاجری به استثناء کسبه جزء مکلف است نسبت به ثبت پلمپ دفاتر که در ذیل آمده و یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه ی قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد. 1- دفتر روزنامه 2- دفتر کل 3- دفتر دارائی 4- دفتر کپیه. برای اینکه اعتبار و اهمیت و سندیت دفاتر تجاری محفوظ باشد برای تهیه آن ها مقررات خاصی وضع شده است. چنانکه به موجب مواد 11 و 12 قانون تجارت باید دفاتر روزنامه و کل و دارائی قبل از ثبت هرگونه معامله از طرف نماینده اداره ثبت شماره گذاری و امضاء و پلمپ شود. امروزه با توجه به ایجاد سیستم جدید اینترنتی، افراد می توانند از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها درخواست خود را نسبت به ثبت و اخذ پلمپ دفاتر تجاری اعلام نمایند. در این مقاله برآنیم تا مراحل ثبت نام اینترنتی پلمپ دفاتر را به طور کامل شرح دهیم. لازم به یادآوری است چنانچه در هر یک از این مراحل با سوال و یا مشکلی مواجه شدید می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید. 42143-021 مراحل ثبت پلمپ دفاتر تجاری در پورتال اداره ثبت شرکت ها
اولین اقدام جهت درخواست پلمپ دفاتر تجاری، مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir ( قسمت پلمپ دفاتر تجاری) است. در صورتی که متقاضی پلمپ دفاتر، شخص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکت ها باشد می بایست از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ، (نوع شخص متقاضی) بخش تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب نماید.
سپس، تابعیت و شناسه ملی و شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی را در سامانه وارد نمایید. ( قابل ذکر است تمامی پیامک های مربوط به مراحل انجام کار به شماره همراه درج شده ارسال خواهد شد).
قسمت شروع سال مالی و شروع ماه مالی را نیز تکمیل کنید. منظور از شروع سال، ماه و روز مالی انتخاب آن ها بر اساس مراتب مشخص شده در اساسنامه شخصیت حقوقی که ثبت گردیده است می باشد. تاریخ پایان سال مالی، نیز توسط سامانه محاسبه می گردد. بدیهی است تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و درخواست پلمپ مبنای شروع سال، ماه و روز مالی نمی باشد.
پس از این مرحله باید به سراغ تکمیل "اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده" رفت. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که دفاتر پلمپ شده پس از پلمپ با توجه به آدرس ذکر شده برای متقاضیان ارسال می گردد. لذا، لازم است در درج این اطلاعات توجه و دقت لازم به عمل آید. (در حال حاضر این شیوه برای شهر تهران امکان پذیر است). در صورتی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت، آن شهر هنوز به سامانه ی مذکور ملحق نشده است. در این صورت متقاضیان می بایست به همان شیوه ی گذشته عمل نمایند.
در صفحه ی بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی نمایید و در صورت صحت اطلاعات، بر روی گزینه ی "تایید اطلاعات شخص حقوقی" کلیک نمایید. در غیر این صورت، به واحد ثبتی مربوطه مراجعه نمایید.
در گام بعدی بر اساس اطلاعات وارد شده، به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود. سپس سمت تکمیل کننده اظهارنامه از فهرست را انتخاب کنید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیأت مدیره را در سامانه قید نمایید.
در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیأت مدیره را به همراه اطلاعات مربوط به آن ها نظیر نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد و ... وارد نمایید و در انتها با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.
در این مرحله از ثبت پلمپ دفاتر، با مشخص نمودن عضو هیأت مدیره، سمت اشخاص هیأت مدیره، مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد کنید. سپس وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیأت مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید.
فرم دیگری وجود دارد با عنوان "دفتر مورد تقاضای شخص". در این مرحله، نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.
پس از طی مراحل ذکر شده، وارد صفحه ی تایید صحت اطلاعات خواهید شد. در این مرحله می بایست گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.
بعد از تکمیل اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت پلمپ دفاتر و کلیک بر روی پذیرش نهایی، می بایست اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه سایر مدارکی که در ذیل ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال نماید.
پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر کلیک کنید.
شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید.
بعد از ارسال مدارک، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و پس از بررسی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می گردد. در این صورت متقاضیان می بایست با ورود به سامانه وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
نکته: چنانچه کاربر نیاز به دفاتر خاص داشته باشد می بایست پس از اتمام مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به ادارات پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه نموده و نسبت به تحویل دفاتر اقدام نماید.
1- کپی کارت ملی متقاضی 2- کپی پروانه کسب و یا مجوز فعالیت کسبی
1- کپی کارت ملی مدیر عامل و مهر شرکت 2- کپی روزنامه تاسیس شرکت 3- کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات) 4- وکالتنامه یا معرفی نامه برای نماینده در صورتی که وکیل یا نماینده برای پلمپ دفاتر معرفی شده باشند.
شرکت/خانم/آقا دفاتر خود را در تاریخ...............تحت شماره.....................در این اداره کل پلمپ نموده است. این گواهی حسب درخواست متقاضی جهت ارائه به ..............................صادر گردیده است. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
در انتها خاطر نشان می شویم کلیه امور مربوط به پلمپ دفاتر تجاری در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم مجرب ثبت شرکت فکر برتر انجام می شود. برای این منظور می توانید با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.