تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹
بازدید
97 نفر
انشا با موضوع پاییز کرونا زده
موضوع:
پاییز خاکستری و کرونا زده!
تابستان کوله بارش را می بندد و صدای قدم های پاییز به گوش می رسد . صدای خش خش برگ های زرد ، نارنجی ، پاییز عزیزم امده است .
پاییز هر سال پر از شور و اشتیاق به زندگی بود ، اما پاییز امسال کمى
متفاوت تر ، غمگین تر ، کمی دلگیر تر امده . پاییز امده اما با انبوهی از
دلتنگی ، می گویند پاییز امسال غرق در بیماری است . دیگر نشاط گذشته را
ندارد ، دیگر توان مقابله ندارد ، انگار رمق از پاهایش رفته . پاییز امسال
خیلی خسته است . کمی دلخور است از ما . ماسک زده صورتش را نبینیم ، دستکش
گذاشته دست هایش را لمس نکنیم و اگر کسی دستش را گرفت ، خودش را غرق الکل و
ضدعفونی می کند تا به بیماری مبتلا نشود . او در میان این همه فاصله گم می
شود ، وقتی حتی رفت و امد دانش اموزان را در خیابان نمی بیند . وقتی می
اید کسی حضورش را حس نم کند ، یا صدای زنگ مدرسه را نمی شنود . تنفرش از
این بیماری غصه دار منطقی است ، مثل همه ما .
سال دیگر به یاری خداوند
همه چیز به روال سابق بر می گردد ، دوباره همه اینها را باهم تماشا خواهیم
کرد ... به امید روز های خوش و پاییزی بی کرونا .
انشا با موضوع پاییز کرونا زده
تابستان کول بارش را میبندد و صدای قدم های پاییز به گوش می رسد .. صدای خش خش برگ های زرد و نارنجی، پاییز عزیزم آمده است.
پاییز شروع عاشقانه هاست ، فصل عاشقی کردن است . پاییز هر سال پر از شور
و اشتیاق به زندگی بود ، امّا پاییز امسال کمی متفاوت تر ، کمی غمگین تر ،
کمی دلگیر تر آمده.
پاییز آمده امّا با انبوهی از دلتنگی ، می گویند پاییز امسال غرق در بیماری ست .
دیگر نشاط گذشته را ندارد ، مثل فرزندی که تاوان اشتباه پدر را بدهد ، دیگر توان مقابله ندارد ، انگار رمق از پاهایش رفته.
پاییز امسال خیلی خسته است.کمی دلخور است از ما.
ماسک
زده صورتش را نبینیم ، دستکش گذاشته دست هایش را لمس نکنیم و اگر کسی دستش
را گرفت ، خودش را غرق الکل و ضدعفونی می کند تا مبتلا نشود .
امّا من می دانم ، پاییز از این فاصله ها و محدودیت ها بیزار است .
پاییز سرشار از عشق و محبّت است . او خندیدن را ، عاشقان را ، گردش و تفریح
را ، حتی غریبه های مسافر را دوست دارد.
او
در میان این همه فاصله گم می شود ، وقتی حتّی رفت و آمد دانش آموزان را در
خیابان نمی بیند . وقتی می آید امّا کسی حضورش را حس نمی کند ، یا صدای
زنگ مدرسه را نمی شنود.
تنفّرش از این بیماری غصّه دار منطقی است ، مثل همه ی ما.
این کرونا هر چقدر هم دشمن جان ما باشد ، هزار برابر بیشتر پاییز را آزار می دهد.
پاییز نازنینم، به این بی لطفی ها عادت ندارد ، از این بیماری غریب ، ناخشنود است ، قلب مهربانش شکسته.
امّا
بالاخره تمام می شود ، پاییز جانم، کمی امسال را تحمّل کن . سال دیگر به
یاری خداوند همه چیز دوباره به روال سابق برمی گردد ، و تو می بینی عاشقان
را که چگونه دست در دست هم روی برگانت،
زیر درختان خزان زده ات
قدم می زنند.
تو دوباره همه ی اینها را با هم تماشا خواهی کرد...
به امید روزهای خوش و پاییزی بی کرونا
ارائه شده توسط : حسین ایزدی
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟