جم نما
    • 🏠 صفحه اصلی
    • 🎭 سرگرمی ها
    • 🎧 موسیقی ها
    • 🔬 مقاله و تحقیق
    • 📰 عناوین اخبار
    • ✍️ انتقاد و پیشنهاد
    1. 🏠صفحه اصلی
    2. 🔬 تحقیق و مقاله
    3. جواب فعالیت صفحه ۴۹ علوم چهارم

    جواب فعالیت صفحه ۴۹ علوم چهارم

    جواب فعالیت صفحه ۴۹ علوم چهارم
    امتیاز دهید ★★★★★ رتبه 5 از 5

    تعداد نظرات

    0 دیدگاه

    تعداد لایک

    5 پسندیدن

    تاریخ انتشار

    جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰

    بازدید

    77 نفر

    اهداف درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    از دانش آموزان انتظار میرود در فرایند آموزش این درس بتوانند :

    ● پرسش هایی در مورد انواع سنگ و نحوه تشکیل آنها طرح کرده و از روش های مختلف (مدلسازی/ جمع آوری اطلاعات/ فکر کنید/ گفتوگو) برای پاسخ به آنها استفاده می کنند.

    ● چگونگی تشکیل انواع سنگ ها را شرح دهند وآن ها را با یکدیگر مقایسه کنند و با توجه به مطالعه در مورد آن ها برایشان کاربرد بیان کنند.
    آموزش درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است.

    از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است، می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد .

    آمادگی از قبل: برای اجرای فعالیت های این فصل دانش آموزان باید به کمک خانواده یا معلم خود تعدادی سنگ کوچک وبزرگ تهیه کنند.

    چنانچه شرایط مناسب وجود دارد، می توان بچه ها را برای جمع آوری سنگ به خارج از مدرسه برد .

    از آنجا که این فعالیت ها بطور گروهی صورت می گیرد ، معلم باید دانش آموزان را گروه بندی کرده و به هر یک از افراد گروه مسئولیتی واگذار کند.

    شروع :

    در این درس ابتدا یک موقعیت برای شروع آموزش در نظر گرفته شده است.

    از آنجا که رویکرد این درس، کاوشگری است،

    می توان با قرار دادن دانش آموزان در این شرایط در ذهن آنان ایجاد سوال نمود و تدریس را آغاز کرد.

    در این درس تاکید بر کار گروهی، ایجاد همفکری و رفاقت در بین دانش آموزان است.

    علاوه براین از طریق مشارکت دادن دانش آموزان در بحث گروهی یا انجام فعالیت نیز می توان تدریس را شروع کرد.

    در زیر برای هر یک از فعالیت های این درس به مطالب پیشنهادی اشاره می شود.
    صفحه ی 41 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    از دانش آموزان بخواهید تصویر این صفحه (صفحه ی عنوانی) را با دقت نگاه کنند

    و دربارهی آن با یکدیگر در گروه های خود گفت وگو کنند.

    اجازه دهید تا افرادی که اطلاعات بیشتری درباره ی موضوع دارند، اظهارنظر کنند.
    صفحه ی 42 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    بهترین موقعیت برای آموزش این درس، بردن دانش آموزان به کوهستان یا به عبارتی گردش علمی است.

    هنگام حرکت با تغییر اندازه ی سنگ ها از نزدیک آشنا شده و نمونه هایی جمع آوری می کنند تا برای فعالیت اول درس مورد استفاده قرار گیرد.

    برای روزی که درس را شروع می کنید اگر میسر نشد که به بازدید علمی بروید،
    برای شروع این درس از دانش آموزان بخواهید تا تعدادی سنگ ، بیاورند.

    هیچ گونه محدودیتی برای آوردن سنگ ایجاد نکنید و بگذارید آنها به دلخواه و علاقه ی خود، سنگ ها را جمع آوری کنند.
    صفحه ی 43 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    ابتدا از دانش آموزان بخواهید تا با ماژیک غیروایت برد، سنگها را شماره گذاری کنند.

    از سکه برای سنجیدن سختی سنگها استفاده می کنیم؛

    اگر سنگ، خراش بردارد، نشان دهنده ی مقاومت کم سنگ است، اما اگر خراش برندارد، سنگ سخت است.

    دانش آموزان با استفاده از ذره بین اجزای تشکیل دهنده سنگ را مشاهده می کنند
    تا ببیند اجزای سنگ قابل تشخیص اند یا نه و اگر می توان آن ها را تشخیص داد، درشت اند یا ریز.
    صفحه ی 44 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    هنگام گفت وگو توجه دانش آموزان را به تصویرهای 1 تا 3 جلب کنید.

    از آن ها بخواهید اندازه و شکل سنگها را در این شکل ها مقایسه و در نهایت بتوانند تغییرات سنگها را در شکل های 1 تا 3 بیان کنند

    برای اینکه مطمئن شوید دانش آموزان این گفت وگو را متوجه شده اند با سؤال فکر کنید صفحه ی 45 ،موضوع را تثبیت کنید.
    صفحه ی 45 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    برای آموزش سنگ رسوبی با سؤال

    «چرا بعضی سنگها لایه لایه اند؟» شروع می کنیم.

    برای پاسخ این پرسش می توانید از آزمایش استفاده کنید و اجازه دهید

    تا آنها نظرات خود را بگویند و نتیجه ی آنها را بشنوید وسپس وارد فعالیت کتاب شوید.

    در پاسخ به سؤال فعالیت، نتیجه می گیریم که لایه لایه سنگ ریزه، شن و ماسه روی هم قرار می گیرند.

    اگر دوباره این کار را تکرار کنیم ، تعداد لایه های بیشتری تشکیل می شود.
    صفحه ی 46 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    در فعالیت صفحه ی 46 ،شما می توانید به جای گچ از سیمان استفاده کنید (نکته مهم این است که استفادهاز گچ به علت خشک شدن سریع، زودتر به نتیجه می رسد).

    در این آزمایش بهتر است تا از قاشق چوبی استفاده کنید، زیرا قاشق فلزی در اثر واکنش با گچ جلای فلزی آن از بین می رود.
    صفحه ی 47 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    در این فعالیت برای اینکه دانش آموزان با مفهوم ذوب سنگها آشنا شود،

    از دو ماده ی متفاوت یعنی شکلات و کره به عنوان مدل سنگ های درون زمین استفاده شده است .

    این مواد پس از سرد شدن، دوباره به صورت جامد درمی آیند.
    فعالیت صفحه ی 48 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    نکته ی مهم در انجام فعالیت صفحه ی 48 ،این است که گلوله ای خشک شده را می توان در فر و یا روی شعله ی گاز حرارت داد ،

    به این شرط که روی شعله ی گاز گلوله ها را باید به طور مرتب زیر و رو کرد

    تا همه جای آن ها حرارت ببیند. گلوله هایی که حرارت دیده اند، در آب باز نمی شوند.

    صفحه های 49 و 50 درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    تصویرهای این صفحه ها تعدادی از کاربردهای سنگ در زمینه های مختلف زندگی روزمره مانند صنعت، هنر، پزشکی را نشان می دهند

    بررسی این کاربردها اهمیت سنگ ها را برای دانش آموزان روشن می کنیم.

    در انتهای درس با طرح موضوعاتی، سهم شما را در نگهداری از منابع زمین را بیان می کند
    نمونه سوالات درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    برای دریافت نمونه سوالات درس ششم علوم و سایر دروس علوم چهارم ابتدایی شامل سوالات درس به درس امتحان دی ماه و خرداد و …می توانید از لینک زیر اقدام کنید

    دریافت نمونه سوالات
    کاربرگ درس ششم علوم چهارم ابتدایی سنگها

    برای دریافت کاربرگ های درس ششم علوم و سایر دروس علوم ششم ابتدایی می توانید از لینک زیر اقدام کنید

    دریافت کاربرگ ها

    ارائه شده توسط : حسین ایزدی

    در وب سایت : جم نما

    ثبت دیدگاه برای این مطلب
    نظرات شما عزیزان
    هیچ نظری برای این پست ارسال نشده است
    نظرسنجی

    به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟

    مطالب پیشنهادی مشابه
    تفاوت و شباهت مستطیل و مربع
    تفاوت و شباهت مستطیل و مربع چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ و بازدید : 110,150نفر
    خلاصه درس دفاع از میهن کتاب فارسی پنجم
    خلاصه درس دفاع از میهن کتاب فارسی پنجم شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ و بازدید : 60,980نفر
    نوعی پیمانه در بقالی ها که اجناس فله را با آن پر می کنند
    نوعی پیمانه در بقالی ها که اجناس فله را با آن پر می کنند سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ و بازدید : 52,829نفر
    کلماتی که با ات جمع بسته میشوند
    کلماتی که با ات جمع بسته میشوند شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ و بازدید : 44,816نفر
    چند جمله که نهاد مفعول متمم فعل داشته باشد
    چند جمله که نهاد مفعول متمم فعل داشته باشد جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ و بازدید : 41,111نفر
    معنی دوکس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند یکی آنکه اندو
    معنی دوکس رنج بیهوده بردند و سعی بی فایده کردند یکی آنکه اندو یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ و بازدید : 39,294نفر
    عضو اصلی تنفس ماهی که به وسیله آن اکسیژن موجود در آب را جذب م
    عضو اصلی تنفس ماهی که به وسیله آن اکسیژن موجود در آب را جذب م چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ و بازدید : 37,468نفر
    معنی گنج حکمت راه تندرستی فارسی دهم
    معنی گنج حکمت راه تندرستی فارسی دهم دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ و بازدید : 36,070نفر
    یک متن که کلمه های خودآموزخودبینخودپسندخودجوشخودکار
    یک متن که کلمه های خودآموزخودبینخودپسندخودجوشخودکار یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ و بازدید : 33,784نفر
    بزرگترین عدد زوج طبیعی سه رقمی
    بزرگترین عدد زوج طبیعی سه رقمی پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ و بازدید : 30,785نفر
    برچسب ها
    فعالیت صفحه ۴۹ علوم چهارم
    آمار جم نما
    تعداد گنجینه مطالب : 18,402 پست لایک کننده : 38,596 نفر تعداد لایک ثبت شده : 153,344 نفر مطالب محبوب بالای 10 لایک : 1,385 پست مطالب بالای هزار بازدید : 1,567 پست نظرات ثبت شده شما عزیزان : 5,828 نظر بازدید کل : 13.770M نفر

    © All Rights Reserved by:GemNamaGroup

    2019-2025