تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱
بازدید
217 نفر
در یک برگه ی کاغذ معیارهایی را که امام سجاد (علیه السلام) درباره ی معلم بیان کرده است، بنویسید و سپس روابط خود را با معلمان خود ارزیابی کنید.
۱.معلم را بزرگ می شمارم.✔️
۲.احترام معلم را در کلاس نگه می دارم.✔️
۳.با کسانی که از او بد می گویند نشست و برخاست نمی کنم.✔️
۴.اجازه نمی دهم کسی پشت معلم صحبت کند.✔️
۵.پشتم را به معلم نمی کنم.✔️
۶.سر کلاس حرف های معلم را به خوبی گوش می دهم.✔️
۷.با صدای بلند در محضر معلم صحبت نمی کنم.✔️
۸.اگر مرتکب اشتباهی شد، خبر چینی نمی کنم.✔️
۹.اگر کار نیکی انجام داد، برای دیگران تعریف می کنم.✔️
۱۰.سرکلاس با دوستانم صحبت نمی کنم.✔️
۱۱.پیش معلم پشت دیگر دوستانم غیبت نمی کنم✔️
۱۲.وقتی کسی سوالی از معلم می پرسد. من سریع آن را جواب نمی دهم✔️
ارتباطات خانوادگی، مجاورتی و عملکردی را تعریف و برای هریک مثالی ارائه کنید.
تعریف ارتباطات خانوادگی : به روابطی که با اعضای خانواده مانند پدر، مادر، برادر و خواهر داریم، روابط خانوادگی می گویند.
مثالی از ارتباطات خانوادگی : نشستن سر سفره یا میز و غذا خوردن در کنار یکدیگر.
تعریف ارتباطات مجاورتی : روابطی که با نزدیک بودن و همنشینی با دیگران مانند همکلاسی ها، همسایه ها، همکاران و… روابط نزدیک ایجاد می شود.
مثالی از ارتباطات مجاورتی : حضور سر کلاس و معاشرت با همکلاسیها، حضور در مهمانی ها و جمع دوستان
تعریف ارتباطات عملکردی : روابطی که مبتنی بر ارائه و دریافت خدمات است، ارتباطات عملکردی نامیده می شود، مانند روابط شهروندان با معلمان، پلیس، مدیران، مغازه داران، پزشکان و ….
مثالی از ارتباطات عملکردی : رفتن به سوپرمارکت ها و فروشگاه برای خرید نیازهای خانه
جواب کادر سبز صفحه ۸۲ تفکر هفتم بخش چهارم
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هفتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟