تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱
بازدید
517 نفر
١- رفتار پیامبر (ص) با امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در دوران کودکی چگونه بود؟
وی با فرزندان خود با لطف و مهر رفتار می کردند و فرمودند: فرزندان ما پاره جگر ما هستند. وقتی به مسجد می رفت ، حسن و حسین روی گردن و پشت او می نشستند و ایشان آن چنان در سجده میماند تا آنان پایین بیایند بعد از سجده هر دو را در بر میگرفت و بر صورتشان بوسه میزد.
۲- کدام رفتار پیامبر (ص) با دیگران، برای شما جالبتر است، چرا؟
گشاده رو بودن ایشان، زیرا می توانست دشمنانش را دوست بدارد.
۳- به نظر شما چرا پیامبر (ص) بد رفتاری با خویش را میبخشید امّا نسبت به قانون شکنی، گذشت نداشت؟
از آنجا که قانون شکنی یک مسئله اجتماعی و عمومی است ، نقض حریم خصوصی دیگران و ظلم به هم نوع است.
کارگروهی و نوشتن صفحه ۱۱۸ درس سیزده فارسی هفتم
در ادامه با کار گروهی درس سیزدهم فارسی هفتم داریم :
1- خداوند در قرآن، پیامبر (ص) را « اُسوه» یعنی سرمشق و نمونه معرفی کرده است. چگونه میتوانیم از رفتار پیامبر (ص) برای زندگی بهتر سرمشق بگیریم؟
با مطالعه زندگی آن حضرت و تفکر در انجام اعمال او ، به عنوان مثال پرهیز از دروغ ، می توانیم زندگی او را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
2- شعر دیگری دربارهٔ پیامبر (ص) یا یکی از معصومین علیهم السّلام، به کلاس بیاورید و دربارهٔ آن گفتوگو کنید.
پاسخ نوشتن صفحه ۱۱۸ درس اسوه نیکو فارسی هفتم داریم :
١- برای هریک از کلمههای زیر دو هم خانواده بنویسید.
حضور: حاضر، احضار، محضر، حضار عطوفت: عاطفه، معطوف، عطف حریم: محرم، حرمت، محروم، حرام
۲- واژه صحیح را انتخاب کنید و در جای خالی بنویسید.
الف) گاهی به آرامی آنان را پایین میآورد و از سجده ……بر می خاست…… (برمیخواست، برمیخاست)
ب) اجازه نمیداد کسی جز در مقام ……دادخواهی…… در حضور او از دیگری بد بگوید. (دادخواهی، دادخاهی)
۳- بن مضارع فعل های زیر را مشخص کنید.
می خوانم : خوان می روم: رو
می پرسد: پرس می شنوند: شنو
خودارزیابی ،کارگروهی و نوشتن صفحه ۱۱۷ تا ۱۱۸ درس ۱۳
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هفتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟