تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱
بازدید
94 نفر
پاسخ: عظمت، جلال و جاذبه ی خالق را می توان درک کرد.
سوال 2) این ابیات از بوستان سعدی با کدام بخش از درس ارتباط دارد؟
برآرد تهی دستهای نیاز / ز رحمت نگردد تهی دست باز
همه طاعت آرند و مسکین نیاز / بیا تا به درگاه مسکین نواز
چو شاخ برهنه برآریم دست / که بیرنگ از این بیش، نتوان نشست
پاسخ: سال دیگر که به روستا برگشتم، بر روی سبزهها و کشتههای سیراب، درختان سرسبز باغ و صحرا را دیدم که شاخهی دستهای خویش را به آسمان برافراشته بودند و دعا میکردند و کودکان پرنشاطِ گل بوتهها و نوجوانان امیدوار ذرّتها در گوش نسیم، آمین میگفتند و من با غرور و مهربانی و خشنودی، باغ و صحرا را تماشا میکردم و در درختها و بوتهها مینگریستم.
سوال 3) نمونه های دیگری از زیبایی های آفرینش را بیان کنید.
پاسخ: سبزه ها و کشته های سیراب، درختان سرسبز، باغ شاد و خرم، صحرا، ستاره ها، کویرها، پروانه ها و پرندگان و …
خود ارزیابی صفحه ۲۱ فارسی هفتم درس دوم
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هفتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟