تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱
بازدید
60 نفر
●خاطره ای از همدلی و یاری رساندن به انسان های دیگر در کلاس تعریف کنید.
در زمان وقوع زلزله سر پل ذهاب، مسجد محله ما کمک های مردمی را جمع آوری می کرد؛ من و مادرم در کنار دیگر همسایه ها به بسته بندی و تفکیک وسایلی که جمع شده بود، پرداختیم.
● فرض کنید از شما خواسته اند دو گروه برای کمک به آسیب دیدگان زلزله تشکیل دهید. یک گروه به منطقه اعزام می شوند و گروه دیگر باید از همان محل زندگی خود به زلزله زدگان کمک کنند. گروه اول بگویند قبل از رفتن چه آموزش هایی باید ببینند؟ گروه دوم بگویند برای یاری آسیب دیدگان چه کارهایی می توانند انجام دهند؟
گروه اول باید آموزش هایی در مورد امدادرسانی و کمک به مجروحان ببینند و گروه دوم می توانند به آنها کمک های نقدی و غیرنقدی بکنند و می توانند پتو، غذا، وسایل زندگی، اسباب بازی، دارو، چادر و ... را جمع آوری کنند. در جمع آوری کمکها و اطلاع رسانی به مردم همکاری کنند.
●آیا شما با دوستانتان عضو جمعیت جوانان هلال احمر هستید؟ از مسئولین مدرسه درباره شرایط همکاری با طرح «دادرس» اموز آماده در روزهای سخت» پرس و جو کنید و با این طرح هلال احمر همکاری کنید.
طرح دادرس این گونه است که به اموزش می دهند که به آنها مربیان طرح دادرس می گویند. سپس این مربیان آموزش ها را به دانش آموزان یاد می دهند تا آنها در حوادث آماده باشند.
●این شعر از کیست؟ معنای شعر را توضیح دهید.
بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
از سعدی است. انسان ها مانند اعضای یک بدن اند. همان طور که در بدن انسان اگر یکی از اعضا آسیب ببیند، همه اعضا تلاش می کنند تا آن بهبود یابد، اگر انسانی نیز دچار حادثه ای شود یا مشکلی برایش پیش بیاید، سایر انسان ها تلاش می کنند تا مشکل او را حل کنند.
فعالیت صفحه ۲۵ کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هفتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟