تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹
بازدید
119 نفر
نگارش نامه نگاری با موضوع نامه به وزیر علوم و فناوری در مورد کنکور
نگارش نامه نگاری با موضوع نامه به وزیر علوم و فناوری در مورد کنکور
با سلام و احترام
امیدوارم حالتان خوب باشد.
من دانشآموزی هفده ساله در مقطع دوازدهم هستم. از شما چه پنهان سختیهای درس و استرس کنکور، من و همکلاسیهایم را ناامید کرده است. حتی گاهی از فرط خستگی و استرس زیاد به ترک تحصیل فکر میکنم. شاید شنیدن این حرفها برای شما تکراری باشد اما من و دوستانم هرروز با اضطراب وترس و دلهره دست و پنجه نرم میکنیم. آن هم درست در روزهای نوجوانی که باید تمام انرژیمان را با امیدواری و نشاط صرف آموزش مهارتی سودآور بکنیم.
از این حرفها که بگذریم مشکل دیگری نیز گریبانگیر من و همکلاسیهایم شده که مایلم با شما در میان بگذارم. راستش را بخواهید پدر من و بسیاری از دوستانم توانایی تهیه این همه کتاب درسی و کمکدرسی را ندارند. آن هم برای آزمون رعبآوری که علاوه بر میزان سواد و تمرین ما، تا حد زیادی به تواناییهای حاشیهای ما و حتی شانسمان بستگی دارد. وقتی به دوستان بزرگترم که به تازگی کنکور دادهاند و موفق نشدهاند نگاه میکنم، همگی افسرده و سرخورده شده و غالباً قید درس خواندن را زدهاند.
آقای وزیر!
چرا آینده و سرنوشت ما نوجوانهایی که آیندهسازان کشور هستیم را به دست آزمونی سخت و پر استرس سپردهاید؟ آن هم آزمونی که فشار اقتصادی زیادی را متحمل خانوادهها میکند. آیا بهتر نیست که برای گزینش دانشآموزان از روشهای کم هزینهتری مثل سوابق تحصیلی استفاده کنید؟
لطفا به حال کسانی که چندسال پشت کنکور مانده و خسته و سرخورده شدهاند فکر کرده و چارهای برای رفع دلشوره و استرسهای ما بیندیشید.
ارائه شده توسط : حسین ایزدی
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟