تعداد نظرات
0 دیدگاه
تعداد لایک
5 پسندیدن
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱
بازدید
126 نفر
در شکل زیر مدل اتمی بور برای یک عنصر نمایش داده شده است. با توجه به آن درباره ی ساختار اتم ها گفت و گو کنید .
در مدل اتمی بور،مسیر حرکت الکترون ها دایره ای است .و پروتون ها و نوترون ها در هسته اتم مانند خورشید در وسط و الکترونها مانند سیارات روی مدارهایی دور هسته در حال گردشند، بیشتر حجم اتم فضاهای خالی است. (فضاهای خالی بین e الکترونها (سیارات)). بیشتر جرم اتم داخل هسته اتم است و تعداد الکترونها و پروتونها برابر است.
گفت و گو کنید ،صفحه 24،کتاب علوم تجربی ،پایه هشتم
ارائه شده توسط : کاربر پایه ی هشتم
در وب سایت : جم نما
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟