توضیح کارگزاری مفید در خصوص مشکل موقتی برخی از کاربران
روز گذشته برخی از کاربران کارگزاری مفید متاسفانه با مشکل موقتی در خصوص نمایش مانده حساب خود مواجه شدند که روابط عمومی این مجموعه بدین وسیله از این دسته از کاربران پوزش می طلبد. در عین حال لازم است که در خصوص علت، جزئیات و ابعاد این مشکل موقت مواردی جهت تنویر افکار عمومی طرح شود
با توجه به اقبال چند میلیونی کاربران بازار سرمایه به بهره گیری از سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید، بدیهی است این کارگزاری بهبود و توسعه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری خود را طی ماه های گذشته سرلوحه کار خود قرار داده که اگر این نبود ظرفیت سامانه های معاملاتی این کارگزاری از پشتیبانی چند صد هزار کاربر در روز به چند میلیون کاربر ارتقا پیدا نمی کرد. ولی گاهی در مسیر توسعه علی رغم احتیاط های لازم، اشتباهاتی رخ می دهد که موجب نارضایتی برخی کاربران می شود و مورد دیروز در این دسته قرار می گیرد.
طی تعطیلات آخر هفته گذشته، تیم فنی کارگزاری مفید در حال عملیاتی کردن سیستم بانک اطلاعاتی جدیدی برای کاربران کارگزاری بود که با این سیستم جدید، ظرفیت پردازش اطلاعات کاربران ارتقای قابل ملاحظه ای پیدا می کرد ولی متاسفانه با شروع ساعت معاملات بازار در روز شنبه خطای غیر قابل پیش بینی رخ داد و مانده حساب کاربران مغایر با واقعیت نمایش داده شد.
با رخ دادن این خطا عملیات زیر به سرعت انجام پذیرفت:
عملیات ارتقای سیستم جدید متوقف و بانک اطلاعاتی قبلی به مدار بازگردانده شد. مشکل بوجود آمده در منفی شدن حساب کاربران در کمتر از یک ساعت برطرف شد و مبالغی که منفی نشان داده می شد، بازیابی و اصلاح شد. برای اینکه معامله گران فرصت معامله در آن روز را از دست ندهند، بدون آنکه وسواسی در محاسبه ها صورت پذیرد، قدرت خرید کاربران از محل منابع شرکت به مبالغی حتی بیش از مانده حساب مشتریان افزایش یافت تا به دلیل جزئیات حسابداری، فرصت معامله گری این کاربران در همان روز دچار خدشه نشود. در زمان بروز مسئله، اطلاع رسانی فوری از طریق کانال های رسمی ارتباط با مشتریان، در دستور کار قرار داشت. در دو اطلاعیه، ابتدا تلاش برای حل مسئله اطلاع رسانی شد و سپس در اطلاعیه دوم، بازگشت به شرایط عادی به اطلاع رسید که فاصله این دو اطلاعیه خود مستندی است که نشان از سرعت عمل در پاسخ و حل این مشکل دارد.
تعداد کاربرانی که دیروز دچار این مسئله شده اند کمتر از 20 درصد کل کاربران کارگزاری مفید است ولی به دلیل اینکه تعداد مذکور در مقیاس چند ده هزار نفری هستند، مشکل انعکاسی بزرگ تر از واقع یافت. البته کارگزاری مفید در خصوص مشکلاتی که برای تک تک کاربران ایجاد شده خود را مسئول می داند و به همین دلیل در کمتر از یک ساعت ضمن حل مشکل، این دسته از کاربران خود را به چرخه معاملات بازار در همان روز بازگرداند که فرصت معاملات ایشان از دست نرود.
در پایان لازم به ذکر است که سایت رسمی و صفحه کارگزاری مفید در شبکه های اجتماعی، مراجع رسمی اطلاع رسانی این کارگزاری تلقی می شوند و همگی پاسخگوی سوالات کاربران هستند لذا هرگونه اطلاعرسانی یا گمانهزنی خارج از کانال های رسمی کارگزاری مفید غیر قابل استناد تلقی ميشود.
ارائه شده توسط : حسین ایزدی
در وب سایت : جم نما
ثبت دیدگاه برای این مطلب
نظرات شما عزیزان
هیچ نظری برای این پست ارسال نشده است
نظرسنجی
به نظرتان بیشتر چه محتوای در جــم نـما منتشر شود؟
مطالب پیشنهادی مشابه
میلف چیستشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ و بازدید : 54,641نفر